O analiza social politica a partidei de rugby Romania – Rusia

Sambata am experiementat 2 partide de rugby. Prima a fost Romania – Rusia, pe micutul stadion Arcul de Triumf. La final am mancat bataie cu 28 la 19. Sa va explic cum e cu politica si cu socialul. Echipa de rugby a Romaniei poate sa fie privita (doar cu mici exagerari) ca un echivalent al statului si al societatii noastre.

Echipa Romaniei nu paseaza (cooperare redusa in corpul social) si cel mai adesea loviturile de picior, lansari sau trimiteri in margine, sunt deficitare (lipsa de viziune pe termen lung). Echipa Romaniei placheaza cel mai adesea sus si ineficient (preferinta pentru imagine versus eficienta) in loc sa se indrepte spre glezne. Echipa Romaniei nu are forta sa „rupa” linia adversa (incapacitatea de a trece de situatii dificile). Echipa Romaniei nu se dubleaza corect (lipsa de cooperare) si nu stie sa atace decat patrunzand pe langa gramada in mod repetat (metode de lucru vechi, eficienta limitata dar teama de inovatie). Echipa Romaniei tinde sa se arunce peste gramada sau sa intre din lateral (nici un respect pentru reguli). Echipa Romaniei nu stie sa prinda ca lumea o pasa simpla (n-am echivalent). Rusia a fost mai buna la pase si la trimisul in margine, plus ca rusii au bunul simt sa se acopere unul pe altul.

Practic in prima repriza romanii nu au jucat nimic, pentru ca in a doua, ajutati si de un cartonas galben, sa incerce o revenire care insa nu a avut timp sa se dezvolte. Urmatorul meci pe tern propriu e pe 21 martie, cu Portugalia.

Pe de alta parte am vazut tot sambata Irland – Anglia in Turneul celor 6. Superb. Scor strans, lupta dura, aparare durabila, fair play, O’Driscoll lovit bine dar ducand Irlanda spre victorie. Spectacol. Anglia a inventat parlamentarismul si alte cateva chestii iar Irlanda este tigrul celtic si are un presendinte femeie.

Intrebare: este nivelul jocului de rugby o buna oglinda pentru evolutia politica si sociala a unei tari (evident acolo unde exista o oarecare prezenta a pasiunii pentru joc)?

Etichete: , , , , , , ,

5 răspunsuri to “O analiza social politica a partidei de rugby Romania – Rusia”

  1. chinezu Says:

    misto
    am fost si io cu inca doi bloggeri tovarasi pe acolo
    si dupa aia am bagat niste guiness de la irish pub
    aveai loc pe langa noi sa stii 😀

  2. dromichaetes Says:

    Daca n-o fi vazut meciul din telecomanda…

  3. moromete Says:

    Din peluza 2… la cat de proasta e pozitia camerelor mai bine vin la stadion chiar daca stiu sigur ca Romania pierde.

  4. INconstantIN Says:

    Hai, dle, am fi fost 4, ar fi fost şi mai frumos 🙂 . Mergi şi pe 21 la Ro-Portugalia?

  5. Turambar Says:

    Jenant. Am fost plecat, de’abia acum am vazut meciul (courtesy of Diwana).

    Buna analiza. Principala greseala? Nu stim sa placam. Doua dintre cele 4 eseuri primite au fost pe lipsa clara de placaj. Baietii aia erau totalmente pe alaturi la placaj. Pe urma s’au mai trezit un pic din pumni, dar tot degeaba.

    Lipsa de concentrare. Lipsa de mobilitate si deschidere pe trei sferturi. The good ol’ „baga capu’ intre urechi si mai frige’i un pick and go”, dupa cum bine ai observat, pe langa gramada. De doua ori am fost in marginea eseului si nu am stiut ce sa facem cu ea.

    O echipa batranicioasa. Pacat. Rusii chiar au miscat. Li s’au cam terminat bateriile pe sfarsit, dar au stiut sa fie pragmatici si sa tina de rezultat.

    😦

Lasă un comentariu