Au partidele datele necesare ca sa isi compuna coerent mesajul?

Nu de alta, dar mesajul pentru europarlamentare a fost cam alandala, neluand in considerare cine erau grupurile tinta, posibili votanti, tipologiile pentru fiecare forta politica. Asa ca ma intreb daca nu ar fi cazul ca partidele din .ro sa defineasca mai intai ce electorat tintesc inainte sa vorbeasca si sa actioneze…

Etichete: , , , , , ,

2 Răspunsuri to “Au partidele datele necesare ca sa isi compuna coerent mesajul?”

  1. parvan Says:

    Chiar daca nu au aceste date … e vina lor ca nu le au😦 . Cel putin la nivel primar nici nu stiu daca chiar ar avea nevoie de dat culese sistematic … e suficienta observatia si simpla verificare de intuitii in contexte sociale preexistente. Din pacate inca suntem in zodia intalnirilor cu electoratul „regizate” de organizatiile locale, acesta fiind dealtfel principala cauza a transferului puterii politice spre „baronet”. Trist este ca la randul lui baronetul cauta tinte facile livrabile „la minut” ceea ce transforma alegerile intr-o problema economica … si in plus duce toate mesajele spre acele tinte facile.

  2. Phaim Says:

    In primul rand, definirea unui electorat pentru PD-L e aspectul care complica foarte mult peisajul politic. Populist, partid de tip catch-all, PD-L obliga restul partidelor la o abordare in primul rand pragmatica si nu ideologica. Comportamentul PD-L nu e o scuza, dar e o cauza.

    PNL, asa cum bine zicea Tariceanu, si-a anulat in aceasta campanie avantajul sau competitiv – pozitionarea de tip liberalism economic. Apropiindu-se de mesajul PD-L, PNL, in lipsa structurilor de partid, a demonstrat ca nu bine sa te afli pe aceeasi nisa cu unii mai eficienti si mai consecventi ca tine.

    PSD mi se pare ca a incercat o (re)definire a segmentului sau electoral. Se stia pana acum target-area pensionarilor si a agricultorilor (cel mai fidel segment electoral social-democrat). In aceasta campanie si in asteptarea prezidentialelor, probabil PSD si-a dat seama ca nu poate castiga decat cu aceste segmente. De aceea, a incercat sa tinteasca timid si catre salariati, cu un mesaj totusi putin articulat. Curios sau nu, PSD a castigat urbanul si a pierdut ruralul la europarlamentare. Efectul strategiei?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: