5 răspunsuri to “drom, morala si buna guvernare”

  1. Dan Iancu Says:

    romanii nu cred in mai nimic si oricum „corul ingerilor” e ceva care nu-i atinge. de votata voteaza emotional, iar nu pragmatic. vezi oprescu. autorstrada suspendata paralela cu inelul pe care defileaza caprioare si iaca oaza in loc de ceas.discutia nu este ce face pdl-ul ci ceea ce explica. nu am nimic impotriva compromisurilor strategice cu conditia sa mi se ofere o explicatie plauzibila cu care sa defilez pentru a lamuri si pe altii. ideea e ca alegerile se cistiga in zona celor care nu p[rea voteaza si care au dubii. am nevoie de argumente la diferite intrebari, unele pe care, cinstit sa fiu, eu n u le vad. sunt de acord ca mnu am pregatire politica sa stiu ce si cum. sa mi se spuna. daca nu e grav. eu voi vota, dar voi renunta la partea de propaganda. asta e una. la gingureli mediatico-tabloide de tip sarmalele lu nutzi pot raspunde si singur ca e simplu. e importanta luare de atitudine a lui mircea cartarescu pentru ca e vorba de credibilitate. nu o poti avea daca te rezumi la apauze. evident ca nu te trezesti ca altii sa critici aiurea numai ca sa faci rating. personal nu sunt de acor d cu un partid de mafioti chiar daca pe termen scurt va fi bine. cindva cineva trebuie sa plateasca nota. cam asta e.

  2. dromichaetes Says:

    Moromete,
    cred ca ai pus punctul pe i. Intr-adevar in Romania inca nu exista „un partid … care reuseste sa limiteze inegalitatea, sa creeze infrastructura, sa echilibreze bugetul si sa construiasca un sistem de educatie coerent”, lucruri pentru care am fi [foarte multi chiar] „de acord sa ii iertam faptul ca adaposteste la sanul sau indivizi…”. Sunt cerinte ale noii generatii care se ridica acum. Eu as numi-o generatia dezvoltarii. Pentru ca principala lor preocupare nu este cautionarea sau [de]conspirarea trecutului, ci intrarea in normalitate.

    Suntem abia la inceput. In ordinea practica asta se va traduce pe parcurs prin diluarea pana la disparitie a vechilor linii de demarcatie politica [comunisti vs. anticomunisti, patati vs. morali, pragmatici vs. intransigenti etc.] si aparitia altora noi derivate din competentele partidelor de guvernare.

    Paradoxal – si la asta reflectez de cateva zile – aceasta dez-ideologizare [cred ca nu gresesc] a politicii romanesti, pe care unii s-au grabit sa o numeasca pragmatism, va duce la descoperirea de catre partide a doctrinelor lor [care le-au folosit pana acum doar pe post de banner electoral]. Ca lucrurile merg in directia asta o arata si declaratia lui Adriean Videanu din seara asta la Realitatea Zilei. Am postat un comentariu pe tema la mine.

    Ce mai reprezinta Corul Ingerilor in toata povestea asta? Sa nu uitam definitia data de Bleen: „puritani anti-comunisti”. Tragem linia sus de tot, undeva in ceruri, sau acceptam sa coboram uneori si la subsol, unde pululeaza miseii? Raspunsul trebuie cautat in felul in care va intelege acest grup de „puritani” sa calauzeasca / conduca /acompanieze dezvoltarea si afirmarea politica a noii generatii emergente. Scoala de la Paltinis nu mai face prozeliti in randul tinerei generatii [cum afirma un alt comentator in discutia dintre Bleen si Aleks]. Si-a consumat cred rolul istoric.

  3. dromichaetes Says:

    Scuze daca am aberat prea mult!

  4. dromichaetes Says:

    Dan Iancu,
    ai dreptate cand spui ca ai nevoie de o „explicatie plauzibila” in cazul PD-L, intrebarea mea era insa cred ceva mai generala. De asta am si sters din citatul din Moromete [vezi mai sus] referirea la PSD, pentru ca problema e valabila pentru toate partidele.

    Acum imi vine o intrebare si mai grea: presupunand ca am dreptate [mi se mai intampla :)] si o noua generatie chiar incepe sa se articuleze din punct de vedere politic [nu Ponta, Olteanu, Lavinia Sandru, de la PD-L nu prea cunosc; ci electorat sau baza partidelor], atunci PRM are o problema uriasa de identitate [pentru ca s-a definit mai mult decat orice alt partid pe trecut]. Calculul lui Basescu + PD-L atunci cand s-au hotarat sa il ajute pe Vadim s-a bazat – cred eu – pe aceasta dilema identitara cu care se confrunta PRM si care paradoxal poate fi in avantajul PD-L. Bleen spunea intr-un comentariu pe care il citeaza si Virgil pe blog la Doc ca PRM e o „buna trompeta anti PSD-PC”. Pacat ca Bleen nu dezvolta rationamentul mai departe: PRM nu e numai trompeta, PRM are appeal la electoratul de stanga, pentru ca are in multe privinte un mesaj puternic de stanga [ingropat din pacate sau din fericire de gunoiul retoric vadimist]. Prin schimbul facut cu Vadim PD-L nu castiga asadar doar un posibil aliat, ci un factor suplimentar de disturbare a adversarilor social-democrati. De aia zic eu ca in locul PSD eu m-as hlizi mai putin la „gafa” facuta de Boc si mi-as face griji serioase pentru campania electorala. Pai la cat gunoi a produs Vadim pana acum va inchipuiti de ce va fi in stare tribunul cand se va pune cu gura pe cei din PSD? Aferim!!!

  5. Vechea Variantă Vadim | Codex Politicus Says:

    […] interesante. Doc deţine, ca de obicei, ascendentul într-o analiză la rece a momentului. MoROmeTe se apropie de ceea ce vreau şi eu să spun. Scena politică românească se identifică, în acest moment, […]

Lasă un răspuns

