Cum e mai bine, cu prezenta mare sau mica?

Intrebarea nu e chiar atat de simpla… Sunt multi care zic, iar andreanum e tare vocala si argumentata, ca prezenta la vot mica ar inseamna un „semnal de alarma” pentru clasa politica.

Eu zic ca mai degraba o prezenta mare cu o gramada de voturi anulate (sau albe daca s-ar numara separat) ar fi ceva mai semnificativa.

Am momente cand tind spre pozitia absenteismului si moment cand inclin mai mult spre prezenta la vot ca preconditie a oricarei alte atitudini civice. Mai bine cu prezenta mare sau mica?

Etichete: , , ,

7 Răspunsuri to “Cum e mai bine, cu prezenta mare sau mica?”

  1. Andrei Says:

    Cu prezenţă mare. Absenţa de la vot transmite mesajul „Nu-mi pasă, faceţi ce vreţi”. Dacă vrei să transmiţi mesajul „Mă interesează ce se întâmplă cu oraşul meu/judeţul meu/ţara mea, dar niciunul dintre voi nu este suficient de bun”, cea mai bună metodă este să te prezinţi la vot şi să invalidezi votul.

  2. andreanum Says:

    Draga Andrei, una dintre metodele cele mai simple de frauda la vot este prin intermediul celor care isi invalideaza votul (si eu credeam la fel pina cind am stat de vorba cu niste domni care aveau talente in votari, comisii si desigilari de urne). Semnatura ta pe lista este tot ce conteaza. Cum nu stim nici unii cite buletine de vot s-au tiparit in total, tu crezi ca l-ai invalidat, dar asa sa fie oare pina la coada? Sau, invers, daca ai votat valabil si trebuia sa iasa alt nene din lista, cit de greu crezi ca e sa mai pui o stampila si sa invalidezi?

  3. Codru Vrabie Says:

    si eu pledez pentru prezenta la vot–cu cat mai mare, cu atat mai bine… daca nu-mi place oferta, cata vreme nu am optiunea votului de protest inclusa in buletinul de vot, macar imi pot anula/invalida in mod deliberat votul… chiar daca „ei” ar avea posibilitatea (teoretica) de-a substitui un numar de buletine anulate deliberat cu unele „valide,” in favoarea candidatului agreat de „ei”… pentru ca, „ei” n’ar putea substitui voturile anulate deliberat de toti cei ~40% care-ar fi absentat in mod normal… iar numarul extrem de mare de voturi nule va obliga partidele sa ia in considerare ideea ca oferta lor electorala e nashpa si ca trebuie sa-si regandeasca oferta pentru a atinge segmentul acesta de votanti–daca n’o face partidul „lui,” o va face partidul „ei,” iar aceasta competitie indusa nu poate fi decat in beneficiul _nostru_… subiectul a mai fost discutat la http://liberalism.ro/wordpress/index.php/2007/06/13/in-apararea-absenteismului/🙂 o zi buna! –Codru

  4. nelu fieraru Says:

    dezamagirile oamenilor vizavi de clasa politica a creat o stare de lehamite in randul populatiei.ex:daca referendul „basescu”,s-ar fi bucurat de o prezenta urisa la vot,ar fi cazut cu succes,foarte multi oameni fiind deosebit de nemultumiti de prestatia acestuia.in concluzie ,poporul, ar trebui sa fie prezent in numar cat mai mare la vot.

  5. moromete Says:

    Nu exista „popor” exista doar cetateni si Basescu nu prea are treaba cu intrebarea. Altfel impresia mea e ca daca e sa se fraudeze o alegere in .ro se fraudeaza indiferent de existenta sau inexistenta „voturilor anulate” care sa fie substituite…

  6. murphy Says:

    eu zic ca multi
    * daca iese unu detasat, are dup-aia forta si argumentu cu voturile din spatele lui
    * daca ies procente apropiate, iara e bine ca (ma rog, daca ar fi ca-n americi) al doilea e vice si iara ar trebui sa aiba si forta si sa fie bine reprezentate directiile importante

    da daca is putini la vot nu e nici un gheseft;
    * ca daca e de treaba sau nu rezultatul e acelasi ca n-are forta; si-apoi cum il mai tragi la raspundere?
    * cred ca rezultatul e cu atit mai aleator cu cit is mai putini
    * primii care ar lipsi in caz de demobilizare sunt tinerii si maturii ocupati; ramin batrinii si habaucii; te lasi pe mina lor?

    si da, intotdeauna se alege raul mai mic;
    alegem oamenii care tre sa se ocupe de gunoaie, de spalat/pavat strazi nu urmatorul candidat la palme d’or; alege cineva administratorul de bloc din entuziasm? sau menajera? (hm…)

  7. Inventarul Stricaciunilor Politice » Absenteismul, sau partidul raţional contra partidul stupid. Says:

    […] votezi sau să nu votezi, asta e întrebarea pe care o pune MoROmeTe. Răspunsul meu, repetat, este pentru vot; poate că absenteismul poate […]

Lasă un răspuns

