Cel mai bun argument pentru vot

Un stat se construieste si prin exercitarea drepturilor de catre cetatenii sai. Cetatenii care nu isi exercita drepturile de baza, gen vot, sunt cu atat mai putin dispusi sa isi exercite alte drepturi (petitie, asociere, iniativa legislatia).

Mersul la vot e un bun antrenament pentru alte actiuni cetatenesti necesare unui stat ca Romania.

Etichete: , ,

4 răspunsuri to “Cel mai bun argument pentru vot”

  1. mona Says:

    Just.Mai ales cind se incearca fraudarea alegerilor.E ceva foarte, foarte grav, iar presa tace. Nu e prima data cind afacerile necurate ale liberalilot sint ascunse sub pres. Cum e posibil sa se intimple asa ceva la Monitorul Oficial, instituie cheie si vitala a legii?E scandalos! Daca ar auzi UE asa ceva, ar iesi scandal mare.

    http://www.cotidianul.ro/span_class_titlumare_liberalii_au_pus_sub_tejghea_5_din_voturile_capitalei_span-46494.html

  2. andreanum Says:

    nu sunt de acord. Statul roman e deja format, functioneaza si daca pe reprezentanti ii voteaza doar 5% din oameni. Abia ca nu se mai aud vorbe de genul „me revendic/am emanat de la popor”.
    Eu am dreptul sa votez, nu si obligatia. Daca as fi semnat, la implinirea virstei de 18 ani, ca imi iau angajamentul sa votez, sa plec in armata, sa pup steagul sau mai stiu eu ce, intelegeam. Or eu nu am ales sa ma nasc roman, deci nu ma poate obliga nimeni sa merg la vot. Pe mine incercarile politicienilor de a ma convinge sa-i votez ma amuza spre enerveaza, in nici un caz conving. N-am cu cine, deci nu.

  3. moromete Says:

    Te inteleg perfect.. dar faptul ca un stat functioneaza nu inseamna ca cetateanul nu poate sa miste una alta prin interiorul statului. Chestie care incepe prin vot, in mintea mea. Tocmai pentru ca statul mere inainte chiar daca doar 5% se duc la vot absenteismul nu e o idee buna. N-ar fi mai misto prezenta 80% si 40% din alea voturi anulate?

  4. andreanum Says:

    Da, moromete, ar trebui sa inceapa prin vot. Numai ca la voi votul este pur si simplu stampilarea perioadica a unor boturi de hirtie si atita tot. Undeva legatura intre delegat si cei care l-au delegat se rupe. Si eu nu vreau sa contribui la „inscaunarea” unuia care sa-mi schimbe bordurile, pe banii mei, de 5 ori pe an, ca sa ma refer doar la o singura fapta de „furaciune”. Si pentru ca am dreptul, refuz sa fiu o rotita care se invirte ca sa invirta si pe altele. Spuneam acum citeva luni ca imi doresc sa se ajunga la maretul procent de 0.02% prezenta la vot si sa vedem atunci ce anume vor face politicienii. Odata si odata tot va trebui sa ne trezim, cred. Sau nu 🙂

Lasă un răspuns

