Daca e sa fie Craciun sa fie si Catedrala

Cotidianul zice cum Camera Deputatilor a adoptat, cu 195 voturi pentru, 3 impotriva si cam 11 abtineri o modificare a unei ordonante de urgenta prin care Guvernul este obligat sa constribuie, cu sume care ar ajunge la Ministerul Culturii si Cultelor, direct, la finantarea constructiei Catedralei Mantuirii Neamului. Propunerea legislativa vine de la PRM.

Observatii:

– iresponsabilitatea fiscala a Parlamentului trebuie limitata cumva. Nu mi se pare normal ca Parlamentul sa adopta masuri care sa foloseasca banul public, indiferent de costuri sau de consecinte, doar pentru ca „da bine” la alegatorul mediu, care e credincios si degraba doritor de noi ctitorii;

– incalcarea clara si flagranta a unei (presupuse) separatii intre Stat si Biserica. Pot sa inteleg si sa accept, la limita, ca Guvernul sau administratia locala sa ofere un teren pentru o astfel de constructie. Nu pot sa accept ca eu, care is ceva mai ateu, sa platesc, din impozitele mele, aceasta constructie care nu are nici o legatura cu fondul meu interiro.

Propun:

– incetare oricarei subventionari a cultelor (a tuturor cultelor, nu doar a BOR) din fonduri publice. Sa existe posibilitatea ca eu, cetateanul, sa finantez un cult, daca doresc, prin acei 2% din impozitul anual care se duc spre fundatii, asociatii si alte asemenea.

– incetarea oricarei finantari directe din fonduri publice pentru proiecte megalomane legate de credinta. Cine vrea sa constribuie sa o faca prin donatii, munca vonluntara, mecanismul descris mai sus. Cred ca e suficient.

Observatii? Contrargumente? Alte idei?

PS: NoExcuses remarca o chestie interesanta. Sunt unii din interiorul BOR care spun ca fondurile pentru constructie exista deja. Si atunci de ce e nevoie de banii de la bugetul public? Prologos are, de asemenea, o opinie.

Etichete: , , , , ,

7 Răspunsuri to “Daca e sa fie Craciun sa fie si Catedrala”

  1. trustman Says:

    pai sper ca celelalte religii/culte vor fi suficient de istete sa ceara statului roman fonduri pentru a-si construi lacase de cult. si daca nu le obtin sa-l dea in judecata pentru discriminare. culmea e ca au si mari sanse sa castige procesele.

    dar cum parlamentul romaniei e plin de prosti – sa ma scuze partidele dar ma indoiesc ca au contrargumente – este posibil orice.

    si eu mai am o intrebare (cred ca o sa scriu ceva la mine pe tema asta): unde mama ei a disparut societatea civila din romania? ca nu vad nici o reactie in multe cazuri. de unde trag concluzie ca nu mai este. ea, societatea.

  2. machiavellian Says:

    Heh, eu as prefera sa nu platesc taxe deloc si atunci as putea vira direct acei bani direct unde mi-ar pofti inimioara. Fara a mai plati si birocrati incompetenti pe drumul inspre fericirea nationala.

  3. ea Says:

    Eu cred ca mantuirea (lui) personala ar trebui sa-l preocupe pe Vadim care s-a dezis de religia parintilor sai si face valuri in ortodoxie ; crede ca asa atrage simpatia populatiei !?

    195 voturi pentru , sunt de la cei carora le-a fost” teama” de pedeapsa divina daca se pun contra! glumesc, desigur ca ati inteles asta ! fac haz de necaz!

  4. rares Says:

    Aici la Alba Iulia guvernul a mai alocat Arhiepiscopiei condusa de securistul +Andrei Andreicut inca o suma importanta pe langa multe altele in ultimi 3 ani, iar inaltpreasfintia sa nu biruie cu laudele la adresa PD si a lui base.

  5. INconstantIN Says:

    [editat pentru lipsa de legatura cu topic-ul si pentru shameless self promotion]

  6. Daniel Says:

    categoric, toate fondurile catre BOR sunt date pe considerente electorale pentru ca nu cred ca este vreun deputat care moare de grija Bisericii. Eu unul sunt de acord cu ele, dar nu sunt de acord sa fie date dintr-un buget la care unii contribuabili nu vor asa ceva. Asta nu mi se pare corect si aici solutia este la guvernanti si la parlamentari. Eu as vrea o transparenta reala a fondurilor ca sa stiu exact pe ce se cheltuiesc banii care ii dau statului pentru simplul fapt ca traiesc in Romania. dar mai astept o generatie ca asta s-a molipsit de opacitate si incompetenta.

  7. PELERINUL Says:

    O ALTA IDEE din ciclul : Am si eu o idee dar nu’s de acord cu ea !
    Toate celalalte culte recunoscute din Romania sa contribuie serios , substantial , la aceasta afacere .

Lasă un răspuns

