La vot cu voi, adica cu noi, adica si la europarlamentare si la referendum

Am observat, prin blogosfera, tendinta de a spune „ma duc la europarlamentare dar nu ma duc la referendum”. Motivatia era de obicei cumva legata de Basescu, care e un nelacut sau un individ care se joaca cu noi prin referendum. Si se promoveaza absenteismul. Desi, din punctul meu de vedere, unul dintre sensurile fundamentale ale cetateniei este votul.

Exista votul NU, daca sistemul de uninominal propus de Traian Basescu nu vi se pare potrivit pentru Romania. Absenteismul este ilogic, atunci cand poti sa votezi impotriva, cel putin din punctul meu de vedere…

O sa merg la europarlamentare si o sa votez. O sa merg la referendum si o sa votez. Daca insistati o sa va spun si cum si cu cine. Dar asta e o treaba personala. Important e sa mergem la votul ala nenorocit. ca cetateni e una dintre putinele ocazii in care avem o sansa, cat de cat, chiar daca mica, de a influenta direct politica tarii asteia…

Cine nu voteaza nu conteaza! 

Etichete: , ,

14 Răspunsuri to “La vot cu voi, adica cu noi, adica si la europarlamentare si la referendum”

  1. Blog de Jogos de PC! » La vot cu voi, adica cu noi, adica si la europarlamentare si la referendum Says:

    […] Der Korsti bloggt. wrote an interesting post today!.Here’s a quick excerptLa vot cu voi, adica cu noi, adica si la europarlamentare si la referendum November 23, 2007 by moromete Am observat, prin blogosfera, tendinta de a spune “ma duc la europarlamentare dar nu ma duc la referendum”. Motivatia era de obicei cumva legata de Basescu, care e un nelacut sau un individ care se joaca cu noi prin referendum. Si se promoveaza absenteismul. Desi, din punctul meu de vedere, unul dintre sensurile fundamentale ale cetateniei este votul. Exista votul NU, daca sistemul de unin […]

  2. ea Says:

    Ai zis :”la votul ala nenorocit”?!
    Imi place exprimarea.

  3. Carina Says:

    Ziceai ca daca insistam zici si cu cum votezi. Insist😛

  4. stefantalpalaru Says:

    hear, hear!

  5. herdesm Says:

    cititi http://herdesm.wordpress.com si veti realiza ca trebuie sa ne luam rolul de electorat in serios.Citeste si da mai departe.

  6. moshu49 Says:

    cit esti tu de … moromete tot nu ma convingi. m-a convins iliescu, inca din ’92, ca orice as face tot nu contez. iar io ascult de cei batrini!🙂

  7. justitie Says:

    Nu imi pot asuma rolul de votant cd pe lista sunt numai excroci. Iar referendumul este o pacaleala. Va invit sa cititi http://www.justitie.wordpress.com pentru a va face cateva idei despre mafia notarilor.

    Justitiarul

  8. PELERINUL Says:

    Daca merg la vot nu-mi cer aia foncirea ?

  9. moromete Says:

    Pentru domnisoara insistenta: am votat NU la referendum si am votat cu PNL la euroalegeri, dupa ceva lupte dure cu mine insumi.

    herdesm si justitie: as aprecia daca nu ati mai face referire directa la bloguri in comentarii. Si as aprecia comentarii mai pe subiect… Adresele blogurilor promovate pot sa fie plasate in elementele de identificare pe care vi le ofera casuta de comentarii…

  10. stefantalpalaru Says:

    Deci a câştigat Mr. Hyde…

  11. japonezul Says:

    Sunt 10 ani de cand urmaresc viata politica. Sunt 10 ani de cand am simtit ca ma identific cu cativa oameni politici sau 1-2 partide. Nu sunt implicat in politica, nu sunt nici un analist de exceptie dar am pretentia ca opiniile mele sunt pertinente. Nu am ratat nici un vot pana acum. Din convingere.Chiar credeam si ii besteleam pe toti care nu mergeau la vot. „Votul inseamna constiinta civica”, „E singur a posibilitate sa te implici in destinele tarii”. Acestea si multe altele erau argumentele mele pentru cine nu mergea la vot. Iti repet, mergeam mai mult din convingere, mai putin din constiinta civica.

    Ieri nu am fost. Nu s-a declansat nici un resort in mine. M-am simtit putin vinovat. Doar atat. Apoi mi-am dat seama ca pana acum am mers la vot pentru ca am crezut in schimbare. Aveam un scop. Acum a disparut. Obiectul referendumului este 0. Alegerile europarlamentarilor sunt apa de ploaie.

    Fara o reforma morala a politicienilor si a cetatenilor tara schimbarile sunt si vor fi fara substanta. Fara efecte pe termen lung.

    Mi-ar placea sa aud ca am gresit pentru ca…

  12. moromete Says:

    … pentru ca fara implicarea cetateanului schimbarea (in favoarea cetateanului) e destul de putin probabila. Iar prima si poate cea mai importanta forma de implicare a cetateanului este votul.

    Ma bucur, japonezule, ca macar te-ai simtiti vinovat. Nu-i mai bine sa iti oferi votul si sa nu mai simti bina aia?

  13. banu cristian Says:

    sunt de acord cu cele scrise de japonezul..am convingerea ca suntem f multi care gandesc ca el. moromete..tu ce incerci sa faci? cumva ne transmiti un mesaj subliminal pentru a vota formatiunea mai bine pregatita mediatic? de unde sa stiu unde-i adevarul in ghiveciul de informatii de-ti urca sangele la cap? eu unul n-am votat si spe deosebire de japonezul nu ma simt deloc vinovat.

  14. moromete Says:

    Daca ai ratiune, ca fiinta umana poti sa discerni un adevar. Nu Adevarul, ci adevarul tau. In cazul de fata adevarul tau politic. Si in functie de el sa actionezi. Ce blamez eu e lipsa de actiune politica… nimic altceva.

Lasă un răspuns

